Çeviri

Translate

28 Kasım 2016 Pazartesi

PIRASA ÇORBASI (ŞİFA NİYETİNE)

Taptaze yemyeşil pırasaları görünce elim midem dur durak bilmiyor maalesef :) Muska dolmasından sonra çocukluğumun efsane lezzeti "Pırasa Çorbası"nı yaptım, yedim, yedirdim :) İçinde kırmızı (salça) ve et olmayan yemeklere yemek demeyen eşim bile kelimenin tam anlamıyla bayıldı :) Öyle ki; "Misafirlere mercimek çorbası yapacağına otur bundan yap" dedi (utanan maymun emojisi olsaydı keşke)


Bu tarifi canım annem kışın hasta olduğumuzda yapardı içine bol karabiber katar bolca limon sıkar sıcak sıcak içerdik :) Hey gidi günler heeeey!!! (#zalimsinzaman) Yıllardır içmediğim bu çorbayı bir cesaretle "Bu zamana kadar neden yapmadım acaba?" diye diye pişirdim valla... Neticede çocukluğumun lezzetine ve kokusuna yıllar sonra kavuştum... Ve annemin elinin lezzetini aldığımı tescilledim :)

MALZEMELER:   

* 3 adet pırasa (ince ince doğranmış)
* 1 adet orta boy soğan (yemeklik doğranmış)
* 1 adet patates (rendelenmiş)
* 1 adet havuç (rendelenmiş)
* 2 yemek kaşığı pirinç (iyice  yıkanmış olsun...ben pilavlık baldo kullandım)
* 1 yemek kaşığı un
* Tuz

YAPILIŞI:

Çorbamızı pişireceğimiz tenceremize unu ve takriben 4-5 su bardağı suyu koyup çırpıcıyla karıştırarak unu açıyoruz... Ocağın altını yakıp suyu kaynamaya bırakıyoruz... Diğer tarafta soğanı yemeklik kıyıp, patates ve havucumuzu rendeleyip pırasalarımızı ince ince doğruyoruz...



Kaynayan unlu suyumuza soğan-patates-havuç ve pırasaları sırayla ekleyip kaynayana kadar harlı, kaynadıktan sonra kısık ateşte on dakika pişiriyoruz... On dakikanın sonunda pirinci ve tuzunu ilave edip pirinçler uzayana kadar pişirmeye devam ediyoruz... Pirinçlerin uzayıp pırasaların piştiğinden emin olduktan sonra çorbamızın altını kapatıyoruz...

Hepsi bu :) Sebzeler ağza gelmesin derseniz blender kullanabilirsiniz :) Çorbanın kıvamı koyu oldu derseniz sıcak su ekleyerek istediğiniz kıvama getirebilirsiniz ;) Çorbaya su ekledim fazla oldu derseniz cam olmayan herhangi bir kaba ya da kilitli poşetlere koyarak buzluğa kaldırabilir ilerleyen zamanlarda kullanabilirsiniz :) Bu noktada buzluktan çıkardığınız çorbanızı bir gün önce geceden ya da sabah erkenden çözdürüp öyle ısıtmalısınız ;) Son olarak servis ederken ya da kendiniz içerken mutlaka karabiber ve bol limon kullanın :) Emin olun pişman olmayacaksınız ;) Şimdiden deneyen ve beğenen herkese afiyet bal olsun :)
                                                                                                                            
                                                                                                                            Benzer yazılar
                                                                                                                            *** Pırasa Dolması

Sevgiler...



4 yorum:

  1. Cok besleyici gorunuyor elinize saglik

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık, hiç içmemiştim Pırasa çorbası. Çocuklara pırasa yediremiyorum ama çorba baya işe yarayabilir. Pazara çıkar çıkmaz pırasa alıp deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Gökçe Hanım... bence de kesin denemelisiniz :) çocuklarınızında seveceğini düşünüyorum umarım yanılmam ;) denedikten sonra olumlu ya da olumsuz görüşlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum... böylece daha çok paylaşma ve iletişimimizi güçlendirme şansımız olur... sevgiler...

      Sil