Çeviri

Translate

25 Kasım 2015 Çarşamba

"KADINIM... KORKUYORUM!!!"



Bugün sesimizin en çok çıktığı gün olmalı belki de... Hani içten içe avaz avaz bağırdığımız haykırdığımız zamanlar ki gibi... Daha çok daha çok bağıralım... Gözyaşı akıtalım... KADINIZ biz... Şşşttt!! Aman ha kimse duymasın mazallah katlediliriz, linç ediliriz, bıçaklanırız ya da tek bir kurşun deler geçer yüreğimizi... Bu kadar da vahşi olma demeyin daha masumanesi yüze kezzap atmak belini kırmak parmaklarını koparmak olur... Kadınım ben(biz) milyonlarcası gibi.. Korkutularak büyüdüğüm yetmiyormuş gibi korkarak yaşamıma devam ediyorum... Kadınım ben... Kocasına yaptığı yemek tuzsuz oldu diye defalarca bıçaklanıp öldürülen 'O'nun gibi... Kadınım ben çocuğuna marketten veresiye süt aldığı için tek kurşunla yere serilen 'O'nun gibi... Kadınım ben bindiği minibüste beyni bilmem neresinde olan şoförün ücra bir köşede tecavüze yeltendiği direnince cayır cayır yakılan 'O'nun gibi... İsimleri önemli değil ki hepsinin tek bir ortak noktası var KADIN olmaları...  Mesleğim icabı en vahşi en insanlık dışı olaylara tanık oluyor gözlerim, ruhum... Değişmesini umut ettiğim her gün bir yenisi ekleniyor... Ben şimdi burada konuşmaya bir başlarsam kimse beni susturamaz başım dik utanmadan haykırarak konuşurum... Ama ben "KADINIM" ve işte bu yüzden "KORKUYORUM!" Sizi (bu yazıyı okumayacak-okuyamayacak kendini adam sanan er kişisini)  önce Allah'a sonra iç sesime havale ediyorum...


Peki '25 Kasım'da NE OLDU?

25 Kasım, Dominik Cumhuriyeti'nde,Trujillo diktatörlüğüne karşı mücadele eden Clandestina Hareketi'nin öncülerinden olan Patria, Minerva ve Maria Mirabel kardeşlerin sistem tarafından katledildiği tarihtir. Mirabel kız kardeşlerin, diktatörlüğün askerleri tarafından, tecavüz edildikten sonra vahşi bir şekilde katledildikleri, utanç gününün ve insanlık ayıbının yıl dönümüdür.

1960 yılının 25 Kasım'ında, Dominik Cumhuriyeti'nin kuzey bölgesinde, bir uçurumun dibinde üç kadının cesedi bulunur. Bunlar Mirabel kardeşlerdir. Ertesi sabah gazetelerde bu ölümlerin bir kaza sonucu meydana geldiğini anlatan bir haber çıkar. Ama gerçek göründüğü gibi değildir. Mirabel kardeşler, ülkelerinde siyasal özgürlük için kararlılıkla mücadele ederek  Latin Amerika'daki diktatör Rafael Leonidas Trujillo'ya meydan okur .Bu yüzden diktatörlük tarafından zulme uğrayarak pek çok kez hapsedilir ve en son olarak da 25 Kasım 1960 yılında arabalarından zorla indirilerek tecavüz ve işkenceyle katledilirler. Sonrasında, bu katliam kayıtlara "araba kazası" olarak geçecektir.
Mirabel kız kardeşlerden birinin kod adının Kelebek olmasından da esinlenerek; o günden sonra bu üç kız kardeş, gerek Dominik'te gerek dünya da "Kelebekler" adıyla efsaneleştirilerek anılmaya başlarlar.

Önce 1981'de Dominik'te toplanan Latin Amerika Kadın kurultayında; 25 Kasım , "Kadına Yönelik Şiddete Karşı Mücadele Ve Uluslararası Dayanışma Günü"  olarak kabul edilir. Daha sonra 1985 yılında, BM tarafından "25 Kasım, kadına yönelik şiddetin yok edilmesi için uluslararası mücadele" günü ilan edilir. 1981 den bu yana dünyanın dört bir köşesinden kadınlar, efsaneleşen bu üç kelebeği anmaktadır.


2 yorum: