Çeviri

Translate

24 Aralık 2015 Perşembe

"Ne Kistmiş Arkadaş"

Mesleğim icabı gün içerisinde özellikle sağ elimi çok fazla kullanıyorum. Zaman zaman el bileğimde oluşan ağrıları kendi çapımda kremleyip bandajlayarak tedavi etmeye çalışıyordum (DİKKAT! Hata 1: ağrılı sızılı durumlarda asla kendi başınıza teşhis koymayın) Yaklaşık 20 gün önce sağ bileğimde oluşan şişlik ve omzuma kadar uzanan dayanılmaz ağrılar üzerine özel bir hastanenin ortopedi servisinden randevu aldım... Durumumu anlattım veeeeeee işte sonuç; "GANGLION KIST"

                                                                                 
Doktorum kısaca bana hastalığımın ne olduğunu  anlattı. Ganglion kist özellikle el bileğinde oluşan içi eklem sıvısı ile dolu keseciklermiş. Genellikle el bileğinin dış yüzeyinde bazen de el bileğinin iç yüzeyindeki başparmak birleşim yerinde görülebiliyormuş. Hastalığı neyin tetiklediği tam olarak bilinmiyor ancak genç bayanlarda, sık klavye kullananlarda, aynı hareketi gün içerisinde bir çok kez tekrar etmekten ötürü şikayetler ortaya çıkıyormuş. Doktorum teşhisi el muayenesiyle koydu... İlk önce ilaç tedavisine başladık ve elimi dinlendirmek adına rapor aldım... Bununla birlikte bir de hareketlerimi biraz da olsun kısıtlamak adına başparmak destekli el bilek ateli kullandım.

1 hafta sonra kontrole gittiğimde ağrım geçmemişti. Doktorum beni korkutmak istemediğini ancak ilerleyen zamanlarda daha ciddi sıkıntılar yaşamamam adına kistin tam yapısını değerlendirmek için MR çektirmemi istedi. Ganglion kistlerde cerrahi müdahaleye en son başvuruluyor o da kist çok büyükse, hareketleri kısıtlıyorsa... MR'da bu noktada devreye girdi zaten... Ertesi gün sonuç değerlendirmesi için tekrar hastaneye gittim. Neyse ki endişelendiğim gibi bir şey söz konusu değildi. İlaçla tedaviye devam etmeye karar verdi doktorum. (DİKKAT! Hata 2: gereksiz kuruntulardan endişelerden kendinizi uzak tutun. Yaşamanız gereken bir şey varsa zaten yaşıyorsunuz)      



Raporumu 1 hafta daha uzattı ve elimi kullanmamam konusunda üstüne basa basa defalarca uyardı. bu durumda sağlak olan ben sol tarafa komut vermeye çalıştım çalıştımdaaaa yok annem ne mümkün öğrendim ki insan anatomisi acayip bir şey hele ki beyin... Rabbim uzuv eksiği olanların yardımcısı olsun :( 20 gün öncesine kadar şu an çok ama çok daha iyiyim... Sizden ricam bu tarz şikayeti olan arkadaşlarım lütfen ama lütfen bir hekime görünün... Kendinizi ve sağlığınızı önemseyin... İhmal etmeyin...


Sevgiler...          

5 yorum:


  1. Merhaba
    Çok geçmiş olsun devamlı yazan biri olarak ara ara size sıkıntı olabilir:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız Hatice hanım... Mümkün olduğunca sol tarafımı uyarmaya ve kullanmaya çalışıyorum... İlginiz için teşekkür ederim...

      Sil
  2. Merhabalar, şu an bende de mevcut kendisi an itibariyle devlet hastanesinde 30 sn sürmeyen muayene sonucu hemen ameliyat önderdi hekimimsi arkadaş
    Sizin memnun kaldığınız doktorun bilgisini paylaşabilir misiniz rica etsem İyi günler Serkan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Serkan Bey, ben bu arkadaşın kendisiyle yaşamayı öğrendim kendisini ortaya çıkaracak kadar güç ya da ters bir hareket uygulamıyorum... Çok kapı dolaşıp bilgi aldım hepsi ameliyat ama kesin çözüm değil dedi yani tekrarlama olasılık yüzdesi çok yüksek :( o yüzden kendimce dikkat ediyorum... doktor olarak gidipte memnun kaldığım iki kişi var biri ataköy hastanesinde (uzm dr ahmet yavuz balkıran) diğeri beylikdüzü medilife hastanesinde (op dr sinan üstündağ) ikisi de çok yardımcı oldu ve ameliyatı dayanılmayacak kadar geçmeyen ağrınız olduğunda yaptırın dedi... ilaç tedavisi ile küçülttüm çok şükür... gönül rahatlığıyla önerebilirim... geçmiş olsun

      Sil
  3. Ekin hn çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil