Çeviri

Translate

18 Kasım 2015 Çarşamba

ÇENGELKÖY'DE BİR ÇAY EVİ

Geçtiğimiz hafta sonu hayatımda bir ilk gerçekleştirdim... 27 yıldır İstanbul'da yaşıyorum... Avrupa yakasından Anadolu yakasına bir çok kez geçmişimdir ama ya bir ziyaret ya da şehirler arası yol giderken... Birlikte çalıştığım mesai arkadaşım Pınar'ın doğma büyüme Anadolu Yakalı olduğunu duyduğum andan itibaren ben de şimşekler çaktı tabi :) Velhasıl kelam hafta sonu için sözleştik ve çocukluktan beri hep merak ettiğim küçük ve samimi bir semt olduğunu bildiğim "Çengelköy"e gittik.



Bugün size arka sokaklarını karış karış dolaştığım Çengelköy'de açılan yeni bir mekandan bahsetmek istiyorum. "ÇAYCI İZZET EFENDİ"... İsmini kısa bir süre önce sosyal medyada duymuş ve not almıştım... Buraya cafe değil "ÇAY EVİ" demek daha doğru olur... "ÇAYCI İZZET EFENDİ" sıcak mı sıcak, samimi samimi bir çift tarafından işletiliyor... İçeri girdiğimizde sol tarafta aroması birbirinden değişik onlarca çay çeşidinin olduğu bir bölümle karşılaştık...




Sağ tarafta da birbirinden farklı, her kesime hitap eden ufacık bir kitaplık... Mekanda elinize bir menü tutuşturulmuyor... Kendi çayınızı kendiniz seçiyorsunuz... Kokularına bakmak serbest... Sunumlarını Vintage tarzı yapıyorlar... Birbirinden şık ve zarif demlikler masaları süslüyor...  Çayınızın yanında dilerseniz bir dilim tiremusu, brownie ya da cevizli-havuçlu kek tercih edebiliyorsunuz...  Benim tercihim Hindistan'a özgü bir çay olan Masala ve tiremusu'dan yana oldu...





yeni keşifler yapmayı sevenler için güzel ve keyifli bir hafta sonu alternatifi olabilir diye düşünüyorum... Umarım değeri bilinir...









ÇAYCI İZZET EFENDİ

Adres: Çengelköy Mah. Kerime Hatun Camii
            Sok. No:7/A  Üsküdar-İST

İnstagram: @cayciizzetefendi
https://www.facebook.com/cayciizzetefendi/





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder