Çeviri

Translate

11 Ocak 2016 Pazartesi

"Çift Çizgi Öncesi"

Yeni yıla aile hayatımızı değiştirecek yepyeni kararlar alarak başlamıştım... Eşimle birlikte bu yılın iki kişi geçirdiğimiz son sene olmasını istiyoruz... Planlamamızı yılın ikinci yarısına göre yaptık hal böyle olunca işe ilk olarak fazlalıklarımdan kurtularak başlamak istedim.


Kimine göre "diyet" kimine göre "sağlıklı beslenme" başladım gitti... Çalışma düzenim nedeniyle spor yapmaya maalesef zaman bulamıyorum bu yüzden önümüzdeki 6 aylık süreçte istediğim kiloya ulaşamayacağımın gayet farkındayım ama en azından vücuduma, bana zarar verecek-sağlığımı olumsuz etkileyecek- hiçbir besine giriş izni vermeyeceğim. Olmazsa olmaz dediğim TATLIYA ELVEDA!  :(


Tabi bu arada sadece kilo vermeye çalışmıyorum. İlk gebeliğim olacağı için mümkün olduğunca gerek internetten gerek blogger annelerden hamilelik öncesine dair değişik makaleler okuyor, çevremdeki annelerin yaşadıkları tecrübeleri dinliyorum. Herkesin o kadar başka ki anlattıkları şuna kesin inandım ki her çocuk farklı ve hayatınızın gidişatı sadece ve sadece ona bağlı...


Yine hemen hemen her makale ve konuştuğum herkes hamilelik öncesi bebeğin sağlıklı gelişimi için FOLİK ASİT kullanımından bahsediyor. Tabi bunu da gözardı etmeyeceğim. Planımı harekete geçirmeden en az 3 ay önce doktorumun kapısını çalıp reçetemi alacağım ama bu arada folik asit değeri yüksek besinlere de merhaba diyeceğim. Ne gibi mi? Mesela mercimek, yeşil yapraklı sebzeler, barbunya, brokoli, ayçekirdeği vs.


Asıl ve en önemli konuya gelince... Düzenli gittiğim bir kadın doğum doktorum yok maalesef... Daha önce gittiğim iki doktordan da negatif elektrik alınca iyice soğudum açıkcası... "Çok ama çok zor bir işmiş kendini emanet edeceğin, sorularına cevap bulabileceğin bir doktor bulmak" diye düşünürken çok sevdiğim bir arkadaşım yetişti imdadıma kendisi iki çocuk annesi olup ikinci bebeğini 2 ay önce dünyaya getirdi... Haftasonu kendisiyle uzun uzun konuşma şansım oldu planlarımdan ve doktor sıkıntımdan bahsedince hemen yardımcı oldu sağolsun... Hemen hemen netleşti kafamda... Hangi hastane ve kim olduğunu deneyimleyip sizlerle paylaşacağım :) Peki siz bu süreçte bana ne tavsiye edersiniz? Bebekle yaşam hayatımızı değiştirecek orası kesin... Çift çizgiyi görene kadar neler yapmalı nelerden kaçınmalı?


Sevgiler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder