Çeviri

Translate

25 Ocak 2016 Pazartesi

"Mucize Tohum"

Merhaba dostlar,

Buradayım ben... Sağlıklı beslenmeyi geçte olsa bünyeme kabul ettirmeyi başardım.. Nasıl zor geçti anlatamam :( Başladığım günden bu yana (4 ocak 2016) kantara çıkmadım 10 gün sonra yani 4 şubat 2016 da hanya-konya belli olacak ve o anı before-after yapacağım bir kolaj ile taçlandıracağım :) Ne hissettiğimi sorgulayacak olursam bir değişiklikler var onu biliyorum :) Daha dincim mesela... Ağır ritim bozukluğum epeydir rahatsız etmiyor... Taşikardi manyağı bir insan olduğum için bu bana mucizevi geliyor... Haftasonu uzun zamandır görüşmediğimiz arkadaşlarımızla buluştuk "Aaaa sen zayıflamışsın" demeleri bile nasıl mutlu etti anlatamam... Bir de arkadan daraldığımı düşünenler var :) (armut tipli bir fücudum olduğundan mütevellit ilk etapta göze toto çarptığı için normal karşılıyorum ve ne yalan söyleyeyim ayaklarım yere basmıyor diyebilirim) Eveeeeeet... Kimine göre diyet bana göre sağlıklı beslenme serüvenimde bilmediğim bir çok şey öğrendim tatmadığım otları tattım... Hayatta yiyemem dediğim şeyleri yedim... Kötü mü oldu? Yoooo... Bir sürü tarif toparladım ordan,buradan,şuradan sizlerle paylaşırım diye... Deneyip de  en çok etkisi altında kaldığım ise "CHIA TOHUMU" oldu. Peki neydi Chia Tohumu?


 

CHIA TOHUMU

Azteklerin (Mezoamerika'da bugünkü orta Meksika bölgesinde 14. ve 16. yüzyıllar arasında yaşamış olan bir Orta Amerika halkı) uzun yaşamın sırrı olarak nitelediği mucize gıdası. Günümüzde de son derece yaygın. Günde 1 kaşık bile tüketildiğinde sağlığa inanılmaz faydası olduğu söyleniyor. Omega 3, lif, mineral ve vitamin deposu. İçerdiği besin kalitesiyle tansiyonu ve kan şekerini düşürücü etkisi olan bu bitki özellikle şeker hastaları için ideal bir besin kaynağı. Araştırmalara göre Chia Tohumu düzenli olarak tüketildiğinde vücudun;

Kalsiyum ihtiyacının %18 ini
Fosfor ihtiyacının %35 ini
Magnezyum ihtiyacının %24 ünü
Manganez ihtiyacının %50 sini karşılıyor.

Unutmamak gerekir yukarıda bahsedilen mineraller sağlıklı bir kemik yapısı için son derece gerekli. Tabi bu arada yenildiği zaman midede şişen bu tohumlar tokluk hissi yarattığı için kilo vermek isteyenler için de tercih edilen bir besin kaynağı ;) Nasıl tüketildiğine gelince;

* Chia tohumunun keskin bir kokusu ve tadı olmadığı için tüm yemeklerinizde hatta içtiğiniz su da bile kullanabilirsiniz.
* Chia tohumu sıvı içerisinde bekletildiğinde jelleşen bir özelliğe sahip bu yüzden pek çok yemekte ve tatlıda kıvam arttırıcı olarak kullanılabiliyor.
* Sabah hazırladığınız sütlü yulaflı kahvaltınıza önceden su da bekletilmiş chia tohumu ekleyebilirsiniz. Böylece kahvaltınızın besin değerini arttırmış olursunuz.
* Hazırladığınız her çeşit salata ve çorbanıza ilave edebilir bu mucizevi tohumdan yararlanabilirsiniz.

Ben bu hafta sonu kahvaltımda "Maydanozlu Chia'lı Omlet" hazırladım kendime. Tarifi burada dursun belki denemek istersiniz :)

Malzemeler:
*3 yumurta (1 tam+2 yumurta beyazı)
*Arzuya göre maydanoz
*Arzuya göre peynir (ben az yağlı kullandım)
*1 yk chia tohumu
*3 yk su ya da süt
*1 yk kaşığı zeytinyağı
*Tuz-karabiber-pulbiber

Yapılışı:

Öncelikle 1 yemek kaşığı chia tohumunu 3 yemek kaşığı su ya da sütte (ben süt tercih ettim) 20 dakika bekletiyoruz. Tohumlarımız şişip jelleşene kadar başka bir kapta 1 tam yumurta ve 2 yumurtanın beyazını köpük köpük olana kadar çırpıyoruz. İstediğimiz oranda maydanozu güzelce yıkayıp küçük parcalar halinde doğruyoruz (maydanozun saplarını da mutlaka kullanın) Tohumlarımız kıvam alınca yumurtamızın içine ekliyor bir-iki dakika karıştırıyoruz. Daha sonra baharatları, maydanozu ve çatalla ezdiğimiz peynirimizi ilave ediyoruz. Yapışmaz teflon tavamıza 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave edip ısınmasını bekliyoruz. Isınan yağımıza omlet harcımızı döküp güzelce pişiriyoruz... Sonrası malum :) Deneyecek herkese şimdiden afiyet-bal-şeker olsun :)

Sevgiler...

3 yorum: